پنجشنبه، آبان ۰۸، ۱۳۹۳

فاصله

شاید بشود اینطور نتیجه گرفت که فاصله هر آدمی با آرزوهایش مساوی ست با فاصله او با توانایی هایش. البته توانایی خو چند لایه دارد. توانایی ذاتی،توانایی مالی، توانایی روحی و ...به هرحال، یک ضرب المثل انگلیسی هست که می گوید "یک تفاوت هایی هست که یک تفاوت هایی ایجاد می شود" من عمق فاصله آدمی با آرزوهایش را در وصف این ضرب المثل می دانم. شاید یک مثال مفهوم جمله را بهتر به ذهن نزدیک کند. مثلا من از ته یک ده کوره در کوچه پس کوچه های هند می خواهم سرپرست ویژه بخش ایستگاه پرتاب موشک به فضا شوم. آیا این خواسته امکان پذیر ست؟ قطعا در نگاه اول پاسخ منفی ست. مسلما من نیاز به آموزش ،یادگیری زبان، حامی مالی ، آرامش ، استعداد و ذهنی چالاک دارم. 
دوست داشتم دکتری را در یک دانشگاه پایه یک دنیا دنبال کنم ولی حامی مالی نداشتم. دوست داشتم کورس های پیشرفته هوش مصنوعی را در یکی از بهترین دانشکده ها دنبال کنم ولی قادر نبودم. حالا اگر هم دوباره تحصیلاتم را دنبال کنم فقط و فقط به این خاطر ست که نگذارم یادگرفته هایم در سلول های خاکستری مغزم مختومه شوند. یک چنین اوهام و مشجره های فلسفی در ذهن من برپاست که ...حوصله صحبت راجعشان ندارم ولی خوب کمی نوشتم شاید این برین استورم آرام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر